ZALECENIA PO USUNIĘCIU ZŁOGÓW NAZĘBNYCH

Usuwanie złogów nazębnych

1. W dniu zabiegu należy unikać picia napojów gazowanych, soków owocowych, kwaśnych produktów, słodyczy, pokarmów i napojów, które mogą przebarwiać zęby np. czerwone wino, ciemne soki owocowe, buraki
  2. Po skalingu dziąsła mogą być podrażnione, może wystąpić krwawienie oraz dolegliwości bólowe, zwłaszcza podczas jedzenia. Jeżeli wystąpią wskazania lekarz zaleci stosowanie odpowiednich płukanek.
  3. Po piaskowaniu, może wystąpić podrażnienie błon śluzowych języka, dziąseł, podniebienia. Pacjent może odczuwać pieczenie, szczypanie, niewielki ból. Dolegliwości te ustępują samoistnie.
  4. Ze względu na mogącą się pojawić, zarówno po skalingu jak i piaskowaniu nadwrażliwość pozabiegową zębów, zalecamy stosowanie past i płukanek znoszących nadwrażliwość zębiny (Elmex-zielony, Sensodyne, Biorepair, Colgate pro relif)
  5. U osób wrażliwych zalecamy uzupełnienie zabiegu o lakierowanie zębów
  6. W przypadku aplikacji lakieru fluorowego nie należy jeść i pić przez dwie godziny, unikać twardych pokarmów, aby lakier jak najdłużej utrzymał się na powierzchni zębów. W dniu zbiegu można odstąpić od wieczornego szczotkowania zębów, a jedynie wypłukać usta wodą.
  7. Skaling profilaktycznie należy wykonywać co 6 miesięcy, a w przypadku osób z chorobami przyzębia co 2-3 miesiące, lub zgodnie z zaleceniem lekarza.
  8. Dla jak najdłuższego utrzymania efektu oraz zachowania zdrowia jamy ustnej należy przestrzegać zaleceń higienicznych