Usuwanie ósemek Toruń – chirurgiczne usuwanie zębów mądrości

Trzecie zęby trzonowe czyli ósemki lub tzw. zęby mądrości charakteryzują się dużą zmiennością budowy anatomicznej, położenia w łuku zębowym oraz czasu wyrzynania.

Powikłania towarzyszące rozwojowi tych zębów wynikają z nieprawidłowego położenia zawiązka zębowego lub braku miejsca w łuku zębowym. Nasz zespół podczas wykonywania chirurgicznych zabiegów usuwania ósemek, stale dba o Twój komfort i dobre samopoczucie. Zależy nam, aby atmosfera była dla Ciebie przyjazna. W naszej klinice doświadczeni chirurdzy stomatolodzy posługują się najnowocześniejszymi technologiami, które pozwalają na bezbolesną ekstrakcję zębów mądrości.

Wybierając MK Stomatologia zyskujesz pewność, że trafisz na dobrą opiekę.

W jakich przypadkach należy usunąć ósemki?

Głównym wskazaniem do usunięcia ósemek są często nawracające zapalenia okołokoronowe, które wynikają z zakażenia kieszonki dziąsłowej i mieszka zębowego z chwilą powstania połączenia komunikującego guzek zęba z jamą ustną.

Objawia się ono obrzękiem i zaczerwienieniem dziąsła, miejscową bolesnością, która nasila się w czasie połykania (ból może promieniować do ucha, gardła, skroni), szczękościskiem (objęcie zapaleniem m. skrzydłowego przyśrodkowego i m. żwacza), zapaleniem węzłów chłonnych podżuchwowych, a wyjątkowo karkowych, obrzękiem okolicznych tkanek policzka, łuków podniebienno-gardłowych i migdałków podniebiennych.

Na zdjęciu rentgenowskim stwierdza się tzw. przejaśnienie okołokoronowe, które jest ogniskiem osteolitycznym. Proces zapalny powstały w wyniku utrudnionego wyrzynania dolnej ósemki może szerzyć się do sąsiednich przestrzeni, być przyczyną wrzodziejącego zapalenia jamy ustnej, zapalenia kości, węzłów chłonnych podżuchwowych.

Obok nawracającego zapalenia okołokoronowego innymi wskazaniami do usunięcia ósemek czyli dolnych trzecich zębów trzonowych są: torbiel zawiązkowa, ucisk na ząb sąsiedni, nerwoból objawowy, położenie zęba poza łukiem. Również w profilaktyce ortodontycznej dla uniknięcia stłoczenia zębów usuwa się zawiązki dolnych zębów mądrości czyli wykonuje się zabieg germektomii.

Usuwanie zatrzymanych zębów mądrości jest po zwykłych ekstrakcjach najczęściej wykonywanym zabiegiem chirurgicznym w jamie ustnej. Zabieg usunięcia trzeciego zęba trzonowego żuchwy wykonuje się w znieczuleniu miejscowym.

Wspomaganie gojenia z zastosowaniem PRF

Pacjenci często obawiają się problemów z gojeniem rany po usunięciu ósemki, aby usprawnić gojenie możemy Państwu zaoferować zastosowanie PRF – fibryny bogatopłytkowej. PRF – odwirowane osocze przyspiesza gojenie, minimalizuje dolegliwości bólowe, zmniejsza stan zapalny w okolicznych tkankach, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia suchego zębodołu po usunięciu zęba.

Usuwanie ósemek Toruń

Opinie naszych pacjentów